Thursday 26 April 2012

JBS ooo JBS jangan tidur lagi

Pemecah Berita Paneh Punggung

Dengar cerita, ramai golongan belia di Negeri Sembilan sama ada di bandar, desa dan kampung merungut dengan Jabatan Belia Negeri dan Daerah masing-masing.

Seolah-olah mereka ini makan gaji buta tanpa memandang serta memikirkan pembangunan belia yang harus mereka depani.

Ada juga yang mempersoalkan apakah fungsi dan peranan yang dimainkan oleh JBS ini hinggakan ada persatuan yang di anak tirikan. Betul ke ini berlaku? JBS tolong jawab....jangan membisu.

Dengar ceritanya juga, pihak atasan JBS Negeri lebih suka berpolitik daripada menjaga hal ehwal belia? Jika betul letak jawatan dan terjun ke dunia politik, jangan pula belia dipolitikkan atau menjadi mangsa politik pihak tertentu.

Rungutan dan bantahan telah banyak didengari. Perkara ini tidak boleh didiamkan begitu sahaja. Jangan pula nanti sambutan Hari Belia Peringkat Negeri di boikot sendiri oleh golongan belia. YAB Menteri Besar perlu melihat keberhasilan dan rungutan golongan belia terhadap JBS ini.

Paneh Punggung melihat jika dibiarkan ianya akan menjadi barah dan punca kepada perpecahan diantara golongan belia kelak.

Nak tanya juga apa program dan perancangan JBS untuk belia Negeri Sembilan? Seolah-olah JBS N.Sembilan tiada visi dan matlamatnya tersendiri atau mungkin Idealisme orang atas JBS telah monopous? 


Banyak isu dan kepentingan belia diabaikan. Cara kerja kenalah tukar wahai orang atas JBS. Pemikiran juga perlu bersih bukannya memikirkan ooo persatuan ni kena tolong sebab mereka sokong aku...persatuan ini tak perlu bantu sebab tak selari dengan cara aku.
Jangan menidak dan menafikan kerana inilah sebenarnya yang berlaku. nak bukti boleh dikemukakan.

Bagi Paneh Punggung, jika cara pemikiran, cara kerja mereka tak berubah eloklah persatuan belia dan belia sendiri berbuat sesuatu demi kepentingan belia Negeri Sembilan itu sendiri bak slogan Hari Belia Negara 2012 iaitu "KUASA BELIA".

JBS bangun jangan tidur lagi....belia Negeri Sembilan mahukan perubahan.






3 comments:

  1. tukar lah pengarah jabtan belio ni.. dah bertahun tahun muko yang samo jo.. jabatan-jabatan lain dah bertukar pengarah dokek n9 ni.. kenapo jabatan belio ni orang yang samo jo.. dah tak do orang lain ko nak jadi pengarah dokek n9 ni..dah pupus ko manusio utntuk jawatan ni? atau pengarah sekarang ni di beri maso nak tutup dulu mana2 yang berlubn dokek jbs n9 ni..elok gak tu kang masok pengarah baru mampus pulak nak menjawab dengan ................paham2 lah yo

    ReplyDelete
  2. sudah la zahar.... dah pocah tombolang ko.... bau bacin yooo





    PBDB (gay)

    ReplyDelete
  3. kegomaan ko gambar buntot niiiii.....







    PBDB (Gay)

    ReplyDelete